مصرف کننده های برقی بر اساس کیلووات نامگذاری میشوند ، اما موقع خرید تولید کننده های برق از واژه KVA کاوا یا همان کیلووات آمپر استفاده میشود. اما نکته اینجاست که تفاوت بین این دو چیست ؟

 

اشتباه در اندازه گیری و تخمین مقدار مورد نیاز برق مصرفی می‌تواند برای شما بسیار دردسر آفرین شود. آسیب به ژنراتور و خاموش شده آن بر اثر بار زیاد و یا دستگاههای متصل شده به آن از پیامدهای تهیه یک ژنراتور غیر متناسب با مصرف می‌باشد.

کاوا (که اختصار کیلو ولت آمپر است به انگلیسی: KVA) واحد اندازه گیری استاندارد در تولید برق در ژنراتور ها به شمار می‌رود. اگر شما هم قصد تهیه یک ژنراتور را داشته باشید احتمالا نام این واحد را شنیده اید. چرا که انداره ژنراتور ها با این معیار سنجیده می‌شود.

ژنراتور های برق امروزه در اندازه های بسیار متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از نمونه های خانگی و حتی سفری (پرتاپل) که معمولا از ۵ تا ۵۰ کاوا برای خانه ها و محیط های کار استفاده می‌شود. و بیشتر به آنها موتور برق گفته می‌شود تا مولدهای با ظرفیت بیش از ۵۰ کاوا که تا ۳ مگاوات هم در مصارف صنعتی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابتدا اینکه هر ۱ کاوا معادل ۰٫۸ کیلووات است.همچنین میزان ژنراتور انتخابی همیشه باید دو برابر میانگین باری که ژنراتور دریافت می کنید باشد.

برای مثال اگر فکر می‌کنید بار میانگین شما نزدیک ۴KW بوده و هیچ‌گاه بیشتر از ۸KW نخواهد بود، به جن‌ست ۱۰کاوا (KVA) نیاز دارید.

اگر یک موتور ژنراتور (جن‌ست) ۱۰کاوا (KVA) داشته باشیم، بیشینه بار ایمن را ۸ کیلووات در نظر می‌گیریم. چرا که ضریب تخمین توان ۰/۸ یا ۸۰% است. با این حال، این عدد بیشینه مقدار ارزیابی شده‌ی تئوری است و معمولاً در واقعیت قابل دست‌یابی نیست.

به دلایل امنیتی، معمولاً روی ۸۰% کیلووات واقعی (یا KW) از کاوا (KVA) ارزیابی شده‌ی ژنراتور حساب می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *